بعضی از پدر ومادرها در ازای نمره ی خوب،به فرزندشان پول می دهند. ولی یادگیری از نمره مهمتر است.اگر بچه ها بابت نمره ی خوب ،انتظار پول داشته باشند بجای یادگیری روی پول تمرکز می کنند. در ضمن طعم یادگیری، سختکوشی و خوب کار کردن را نمی چشند.بعضی از والدین نیز بچه ها را بخاطر نمره ی کم تنبیه می کنند.تنبیه مسئولیت پذیری را یاد نمی دهد.حبس کردن بچه در خانه ،به پشت بچه زدن، یا محروم کردن او از دیدن تلویزیون ،جنگ قدرت ودلسردی ایجاد می کند.