ازپاداش وتنبیه اجتناب کنید.
بعضی از پدر ومادرها در ازای نمره ی خوب،به فرزندشان پول می دهند. ولی یادگیری از نمره مهمتر است.اگر بچه ها بابت نمره ی خوب ،انتظار پول داشته باشند بجای یادگیری روی پول تمرکز می کنند. در ضمن طعم یادگیری، سختکوشی و خوب کار کردن را نمی چشند.بعضی از والدین نیز بچه ها را بخاطر نمره ی کم تنبیه می کنند.تنبیه مسئولیت پذیری را یاد نمی دهد.حبس کردن بچه در خانه ،به پشت بچه زدن، یا محروم کردن او از دیدن تلویزیون ،جنگ قدرت ودلسردی ایجاد می کند.
+ نوشته شده در ساعت توسط گلبراری
|
سلام ،ما را از گروه روانشناسی شهرستان بابل پذیرا باشید . این وبلاگ جهت تبادل اطلاعات علمی و مهارتها ی تخصصی بین دبیران روانشناسی و تعامل بین دبیران و شاگردان ایجاد گردیده است . این گرو از پیشنهادات و انتقادات و نظرات شما استقبال نموده و امیدوار است که قدمی در جهت اعتلاء ی اهداف آموزش وپرورش بردارد